דור שלוש – ועוד חצי

תוכן עניינים

טלפונים סלולאריים מדור 3.5

במציאות המודרנית, הטכנולוגיה נמצאת בתנופת פיתוח מתמדת והיא משתנה ללא הרף. מדי יום נכנסים לשוק מכשירים טכנולוגיים מתוחכמים ביותר ובמעבדות שונות ברחבי העולם שוקדים על פיתוחם של מכשירים חדשים ומתוחכמים אחרים.

שוק הסלולר בארץ ובעולם, כמו כל שוק טכנולוגי אחר, איננו נח על שמריו ונשאר מאחור אלא נמצא בהתפתחות מתמדת, וטלפונים חדשים ומפתיעים נחשפים לעיני הציבור אחת לכמה חודשים. התקדמות טכנולוגית זו, מאפשרת להציג בפני הציבור מכשירים סלולריים חדשניים מדורות מתקדמים, שעדיין לא ראינו כדוגמתם עד היום.

דור הטלפונים החדש

דור שלוש וחצי בטלפונים הסלולריים הביא לעולם את מכשירי הסלולר החדישים ביותר שנוצרו עד כה. דור זה מציע אפשרויות טכנולוגיות חדשות ומשוכללות ביותר לצרכן ובמקביל מציב אתגרים חדשים בפני המתכננים של דורות מתקדמים יותר של טלפונים סלולריים.

במכשירי הדור השלישי וחצי נעשה שימוש בטכנולוגית DVB-H החדשה, אשר מטרתה העיקרית היא לאפשר העברה מהירה של וידאו אל המכשירים.

במה שונה דור שלוש וחצי מהדור השלישי?

דור שלוש וחצי של הטלפונים הסלולאריים, שונה מטלפונים המוגדרים דור שלישי בכמה מאפיינים – כאשר הבולט מביניהם הוא מהירות גלישה גבוהה הרבה יותר. בעוד שהדור השלישי של הטלפונים הסלולאריים הגיע למהירות גלישה של 384 קילובייט לשנייה, המהווה כמחצית ממהירות הגלישה הממוצעת ברשת האינטרנט הביתית, דור שלוש וחצי מגיע למהירויות הנעות בין 3.6 ל-7.2 מגבייט לשנייה.

מהירות גדולה זו מאפשרת צפייה בווידיאו גם ללא צורך בהורדת הקבצים אל המכשיר, שכן התוכן מועבר אל הטלפון במשך כל זמן הצפייה וחוסך את משך ההמתנה אליו הורגלנו בעבר.

עם זאת, השימוש בטכנולוגיה החדשה צורך אנרגיה רבה וגורם להתרוקנות מהירה של סוללת המכשיר הסלולרי. מסיבה זו, פותחה טכנולוגיית ה-DVB-H. טכנולוגית שידור וידאו דיגיטלי (או באנגלית "Digital Video Broadcasting – Handheld") מיועדת במיוחד למכשירים ניידים.

באמצעות הטכנולוגיה החדשה נמצא פתרון לבעיית צריכת החשמל המוגברת במכשירים ניידים הנוצרת כתוצאה ישירה מהתווספות תוספים שונים למכשיר, כדוגמת מסך צבעוני, מצלמה דיגיטלית, GPS או כל תוסף אחר. טכנולוגיית ה-DVB-H מאפשרת גם צפייה בשידורים דיגיטליים במכשיר הנייד במינימום של צריכת חשמל.

בנוסף לטכנולוגית הווידיאו החדשה, כוללים המכשירים הסלולריים מדור שלוש וחצי את המראה המושלם ואת כל הטכנולוגיה המרשימה המוכרת לנו מהדור השלישי בשדרוג ניכר. המכשירים הסלולריים מדור שלוש וחצי הם דקיקים וקלים ביותר ועשויים להגיע לעובי של 15 מילימטר ולמשקל של 100 גרם בלבד.

הטלפונים החדשים הם בעיצובים מרשימים ויוקרתיים; הם בעלי מסך מגע עם רזולוציה העשויה להגיע ל-256,000 צבעים. בנוסף, הם כוללים מצלמה דיגיטאלית משוכללת ביותר ולעיתים גם מצלמה נוספת לשיחות וידאו והם בעלי זיכרון פנימי בנפח מוגדל העשוי להגיע ל- 50 מגה בייט כולל תמיכה בכרטיס זיכרון.

ברוב המקרים, מכשיר סלולרי מדור 3.5 כולל נגן מוסיקה עם כפתורי שליטה משוכללים ועם תמיכה במערכת שמע סטריאופונית משוכללת ביותר. בחלקם הגדול ישנה גם תוכנת ניווט ו-GPS ויזואלי. לעיתים הם כוללים גם אפשרות להשתמש במכשיר הסלולר כמחשב כף יד, וניתן עוד למצוא שכלולים רבים ונוספים.