דור שלישי – עידן חדש בסלולרי

תוכן עניינים

דור 3 – שירותי טלפון מתקדמים

סלולרי הדור השלישי, פועל כמנגנון משובח להעברת תכנים בקצב מהיר. ככל שהטכנולוגיה משתבחת כך אנו יכולים ליהנות מסוגים רבים יותר של מידע בזמן אמת.

היכולות של מכשירי הטלפונים הסלולריים מדור שלישי הן רבות וכוללות בין היתר: שירותי ניווט ( GPS) אפשרות לפתיחה של שערים חשמליים, קיום שיחות עם חברים, הסרטת סרטוני וידאו, צילום דיגיטאלי של תמונות, שימוש במכשיר כטייפ מנהלים, התראות על פקקים בכבישים, צפייה בחדשות, שירותי תשלומים באשראי ועוד. מכשירי הדור השלישי הפכו למוצרים המגלמים בתוכם שרותי טלפון מתקדמים, מחשב אישי, כרטיס אשראי ונגן מדיה מתקדם.

תכנים ייחודיים

כל אלו, אפשרו לשלל החברות הסלולריות ליצור מגוון עצום ומפתיע של תכנים, חלקם נחוצים וחלקם פחות. לדוגמה, באמצעות טכנולוגית הדור השלישי, אחת החברות מאפשרת ללקוחותיה לצפות ב-14 ערוצי טלוויזיה, בעוד חברה מובילה אחרת – מאפשרת צפייה בהקרנות בכורה של תכניות טלוויזיה ומהדורות חדשות.

חברות הסלולר משקיעות משאבים רבים ברכישת זכויות בלעדיות, על שידור תכנים של פיגורות מותגיות מעולם הבידור. קהל היעד אליו מכוונים התכנים האלו הוא נוער, אם כי את התשלומים בפועל עדיין מבצעים ההורים.

חלק מהיתרונות של מכשירי הדור השלישי, טמונים בכך שהם מצליחים לעצב את תרבות הצריכה של הנוער, בעוד שלמבוגרים הם מעניקים תכנים המסייעים להם בשגרת היום, כמו קבלת הודעות המדווחות על פקקים בכביש, או אפשרות לבצע תשלום באמצעות הטלפון.

נתונים המגיעים מכל החברות הסלולריות מראים בבירור כי יותר מ-80 אחוזים מהלקוחות המחזיקים במכשירים מהדור השלישי – עושים שימוש נרחב בשירותי התוכן.

שירותי דואר אלקטרוני ואינטרנט רווחים אף הם במכשירי הדור השלישי. הלקוחות מקבלים כתובת דואר אישית, שאינה קשורה לספק האינטרנט הביתי שלהם, מתוך הבנה כי אין יתרונות אמיתיים לכתובת הדואר הראשית שבבעלות הלקוחות.

שירותי הניווט המוענקים באמצעות פלטפורמות מכשירי הדור השלישי, מאפשרים הדרכה גראפית וקולית המקלה משמעותית על נהגים בכבישים. תוכנות אלו מעניקות דיווחים שוטפים על מצב התנועה בזמן אמת ומאפשרים בחירה בדרכים חלופיות.

השפעתם של מכשירי הדור השלישי על השוק הסלולרי

כניסתם של מכשירי הדור השלישי אל השוק הסלולרי, העלו משמעותית את נתוני השימוש היומיומי בטלפון ומבדיקות שנעשו עולה כי שיעורי הצריכה עלו ב-40 אחוזים. שירותי הערך המוסף שמעניקה טכנולוגית הדור השלישי, גרמו ללקוחות רבים (מכל החברות) לשדרג את מכשירם תמורת סכומים נמוכים יחסית. החברות הסלולריות עצמן, נהנות מהרווחים שנכנסים משירותי התוכן הסלולרי.

גם מבחינת עיצובי המכשירים נעשו שינויים מרחיקי לכת. העיצובים החדשים של מכשירי הדור השלישי, משדרים יוקרה ונוחות והתכנים מעוצבים ויזואלית בהתאם לקהל היעד. בחלק גדול מהמכשירים המסכים רחבים יותר וברובם נוספה מקלדת והם הפכו מתאימים לשימושים נרחבים.

מכשירי הדור השלישי מאפשרים גם קיום שיחות באמצעות תוכנות מסרים מיידיים, כגון סקייפ ותוכנות נוספות המאפשרות שיחות וירטואליות, כך שאופי השיחה עצמו השתנה והוא אינו כולל יותר רק שמיעה ודיבור, אלא גם  צפייה בזמן אמת באדם שנמצא מעבר שמעבר לקו.

גם השימוש בהודעות טקסט (sms) עלה באופן משמעותי, מתוך ההנחה המוטעית כי זול יותר לתקשר בצורה הזאת. השימוש במסרונים קיים אומנם כבר מתקופת המכשירים הסלולריים מהדור הראשון, אך הם ממשיכים להיות הפונקציה הפופולארית ביותר גם כיום.

מכשירי הדור השלישי מאפשרים צריכה משותפת של אקטואליה באמצעות פורטלים סלולריים כמו נענע. הפלטפורמה אולי לא ממש נוחה, אך היא מספקת את צרכני החדשות המושבעים. למעשה ניתן לומר, כי מכשירי הדור השלישי מאפשרים לטלפון הסלולרי להיות חלק בלתי נפרד ממערך השגרה והבידור בחיינו.

צפייה בהקרנות בכורה של תכניות טלוויזיה, הקשבה למאות שירים כולל וידאוקליפים, התעדכנות בחדשות ובתוכניות טלוויזיה אהובות, הודעות ותזכורות לגבי פעילויות, קבלת נתונים פיננסים מהבנקים בסלולר, שירותי קניות בסופר הם רק חלק מההרגלים החדשים שהקנה לנו השימוש במשירי הדור השלישי. שירותי התוכן הללו עונים לצרכים רלוונט