שדרוג סלולרי

תוכן עניינים

מאז שנכנסו הטלפונים הסלולאריים לחיינו, נכנסה איתם גם תופעה חדשה: תופעת השדרוג הסלולארי.

כולנו מכירים את זה. קונים טלפון סלולארי חדש, נהנים ממנו, מראים לחברים, משוויצים קצת ובטוחים שקנינו את המכשיר הכי חדש שהשוק יכול להציע.

חצי שנה מאוחר יותר, ולעיתים הרבה פחות, פתאום אנחנו מגלים שהטלפון הסלולארי שלנו הוא כבר לא החדש ביותר בשוק. כבר מציעים דגמים מתקדמים יותר, עם פונקציות מתקדמות, השכלולים האחרונים ועיצוב חדשני.

אנחנו מסתכלים שוב לעבר המכשיר הסלולארי שלנו ופתאום הוא נראה ישן, כבר לא כל כך נוצץ, כבד במשקלו, ואז באופן טבעי, נשאר לנו רק דבר אחד לעשות. לשדרג!

כיצד מבצעים שדרוג?

כאשר הגיע הזמן מבחינתכם לשדרג את הטלפון הסלולארי, תוכלו לעשות זאת במספר דרכים.

דרך אחת היא פשוט ללכת בעצמכם לקנות את הדגם החדש שאתם חפצים בו. יתרון שיש בכך למשל, הוא באפשרות לשדרג לדגמים שלא קיימים בישראל, שניתן לקנות בארה"ב, באסיה או באירופה.

דרך נוספת ויותר מקובלת לשדרוג סלולארי היא באמצעות החברות הסלולאריות בישראל. כאשר תלכו לחברה הסלולארית שלכם, יציעו לכם אנשי המכירות של החברה מגוון דילים שונים על מנת לשדרג את המכשיר ולהתקדם לדור הבא של המכשירים הסלולאריים.

היתרון שבשדרוג דרך החברה הוא בכך שהחברה הסלולארית מציעה תמיכה מלאה למכשיר בהיבטי תחזוקה ותיקונים, כמו גם תמיכה מלאה בעברית.

מעבר לכך, כאמור, בדרך כלל יצרפו את המכשיר המשודרג לחבילה של הטבות אותם תקבלו כאשר תשדרגו. הטבות אלו יכולות לכלול דקות שיחה חינם, הודעות סמס בחינם וכו'.

היתרונות שבשדרוג הסלולארי

ישנם יתרונות רבים בשדרוג הסלולארי, הן לצרכן, והן לחברה הסלולארית המעוניינת בשדרוג לקוחותיה.

ראשית מבחינת הצרכן, השדרוג משתלם מפני שהוא מקבל טלפון סלולארי טוב יותר.

הוא מקבל טלפון סלולארי עם מצלמה המצלמת ברזולוציה חזקה יותר, הוא מקבל מכשיר עם איכות שמע גבוהה יותר וככל שעובר הזמן הפונקציות שמציעים המכשירים רק משתכללים. כך למשל ניתן להשיג טלפונים ניידים עם אינטרנט ועם מערכות GPS ועוד.

מבחינת החברות הסלולאריות, שדרוג הצרכנים לטלפונים סלולאריים חדשים יותר הוא מהלך חיובי שכן ככל שהצרכנים יחליפו את מכשיריהם, כך גם החברות הסלולאריות תרווחנה, שכן ייפתחו בפני המשתמשים עוד אפשרויות תוכן סלולרי (למשל גלישה באינטרנט) שיהיה ניתן לגבות עליהם תשלום.

מעבר לכך, כל חברה סלולארית מעוניינת להוביל את השוק, וליצור לעצמה תדמית של חדשנות. שדרוג סלולרי מאפשר ללקוחות של החברה לשמר את התדמית הזו שכן לקוחות החברה נהנים מהמכשירים החדישים ביותר שמספקת אותה החברה.

אז מתי לשדרג?

השאלה הזו, היא אולי השאלה הקשה מכולן. בסופו של דבר, מדובר בהחלטה אישית, המוכרעת באופן אישי על פי האופי של כל אחד ואחת.

מצד אחד, לא כדאי לחכות שנים לשדרוג שכן חידושים טכנולוגיים נועדו באופן כללי להקל לנו על החיים ולפשט אותם.

מצד שני, קשה מאוד לשנות הרגלים ואנשים רבים לא משדרגים עד שהטלפון הסלולארי שלהם נהרס או לחילופין עד שהם מקבלים הצעה שקשה לסרב לה מהחברה הסלולארית שלהם.

מומלץ לחפש מסלול שדרוג שמתאים לכם ולהרגלי הדיבור שלכם ולפי זה להחליט אם כדאי לשדרג כעת או שמא להמתין עוד קצת.